ULTIEME SNELHEID HET GEHEEL NIEUWE GIANT PROPEL-ASSORTIMENT


MY23PropelAdvancedSL0_ColorAStardust.jpgMY23PropelAdvancedPro0-Di2_ColorABlackCurrant_W.jpgMY23PropelAdvancedPro0-AXS_ColorABlackCurrant_W.jpg

GEMAAKT VOOR SUCCES

AeroSystem Shaping, een resultaat van CFD-analyses en dynamische windtunneltests, optimaliseert de aerodynamische prestaties onder iedere windrichting. De ellipsvormige buisvormen en de geheel nieuwe Contact SLR/SL Aero-cockpit zorgen voor superieure aerodynamische prestaties.

AeroSystem Shaping, een resultaat van CFD-analyses en dynamische windtunneltests, optimaliseert de aerodynamische prestaties onder iedere windrichting. De ellipsvormige buisvormen en de geheel nieuwe Contact SLR/SL Aero-cockpit zorgen voor superieure aerodynamische prestaties.

Het eerste wat je moet weten over de gloednieuwe Propel is dat hij gebouwd is om koersen te winnen. Grote koersen. Er is een goede reden waarom deze aerodynamische machine in uitgerekend de Tour de France (2022) zijn publieke debuut maakte. Dit is de belangrijkste wedstrijd van het jaar. We wilden alles in het werk stellen om profs als Dylan Groenewegen en Michael Matthews [RB1] van Team BikeExchange-Jayco daar een concurrentievoordeel te geven.

Na jaren van engineering en ontwikkeling, gevolgd door extra tests in kleinere wedstrijden eerder dit jaar, werd de nieuwe Propel Advanced SL dan eindelijk aan de wereld getoond. En hoe: Groenewegen boekte met de fiets in de derde etappe van de Tour meteen een van de grootste zeges uit zijn loopbaan. De Nederlander versloeg enkele van ‘s werelds beste sprinters. Niet veel later bewees Matthews dat de nieuwe Propel meer kan dan alleen sprinten. Hij greep de veertiende etappe na een fantastische solo over een slopend en heuvelachtig parcours.

Voor snelle mannen als Groenewegen en Matthews zit het verschil tussen winst en verlies hem in details op de hectische momenten in de slotkilometers. De renners moeten zich kunnen positioneren, achtervolgen en aanvallen. Soms rijden ze dicht op elkaar – schouder aan schouder – en vaak gaan ze hard door technische bochten. Dat alles om de concurrentie voor te blijven. Voor al deze elementen is de nieuwe Propel meer dan geschikt.





Geïntegreerde aerodynamica

AeroSystem Shaping, een resultaat van CFD-analyses en dynamische windtunneltests, optimaliseert de aerodynamische prestaties onder iedere windrichting. De ellipsvormige buisvormen en de geheel nieuwe Contact SLR/SL Aero-cockpit zorgen voor superieure aerodynamische prestaties.



Race winnende efficiëntie

Geavanceerd composiet frame met high-performance materialen en gepatenteerde productieprocessen. Als gevolg hiervan is het nu lichter dan de vorige generatie voor een verbeterde stijfheid-gewichtsverhouding



Ook interessant voor jou

Ontvang als eerste ons laatste nieuws per mail

In de kijker